Livias rutiner

10 månader och 9 dagar idag.
Hon vaknar kl 05:00 och vill ammas. Jag tar upp henne från sin spjällsäng och ammar henne i våran säng. Efter att hon är mätt bär jag tillbaka henne till hennes säng, lägger hon på en sida och så att hon håller om hennes snuttefilt och en extra tutte i handen. Hon somnar om och sover till ca 07:00. Jag byter blöja på henne då den alltid är jätte full och med bajs i, tvättar kroppen,oljar in och tar på nya kläder. Sen går vi ner till köket med Alina och äter frukost vid köksbordet. Livia får en gröttallrik (börjat med nyligen, förrut åt hon ett smörgåsrån). Efter frukost får barnen leka i lekrummet medan jag gör min frukost. Livia leker väldigt bra själv, kryper vart och hur hon vill. Hon älskar att titta runt, kolla här och då, öppna den och stänga saker och kasta allt hon håller i. Hon är en riktig upptäckar flicka. Kl 10 vill hon vila igen, är det bra väder får hon sova i vagnen på altan annars uppe på sitt rum. Jag lägger bara ner henne i hennes säng som vanligt och slår i gång speldosan och stänger hennes dörr. Vips så somnar hon av sig själv, snabbt. Kl 12 vaknar hon och jag ger barnen lunch. Den brukar jag se till att den är klar till hon vaknar. Vanlig mosad mat utan salt..(tidigare gav i salt men nu har vi skärp till oss). Efter lunch får dom leka igen och jag gör min lunch och äter i tvrummet som till frukost.  Efter lunch leker jag med dom, uppe i nån av deras rum eller i lekrummet.  Kl 15 vill Livia vila igen till 16. Jag gör i ordning middagen och Alina får se på en barnfilm i Lekrummet. Kl 16:10 kommer pappa hem och vi äter middag tillsammans i köket. Pappa ger Livia mat. Efterr middagen städar pappa undan och jag leker med barnen senför kommer pappa och leker med oss till 18. Då är det dags för kvällsfika. Livia får ett smörgåsrån. Under hela dagen finns det en flaska vällingvin att dricka ur men vi ska byta 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0