Livia har döpts

26/1 hade vi dop för Livia i St örjanskyrkan i Skelleftehamn. Det var ett fint och planerat dop. Livias gudmor, kusinerna och morbror Seydou bilade hit på torsdagen, kom fram fredag morgon. Vi tog det lite lugnt på morgonen. Steffi och Seydou fick sova och jag tog barnen ut och lekte i snön. Jonathan hade tagit ledigt och åkt iväg med vännerna och kört skoter så han kom inte hem förän vid middagstid. Runt 14:00 steg dom sovandes upp och vi åkte iväg till hamn och hämtade mamma för att åka till stan och handla inför kommande tillställning. Vi blev länge i stan. Jag, steffi, Jonathan och mina barn stannade i stan för att leta klänning medan dom andra åkte hem till mamma och började med maten. Vi åt mat sedan åkte vi till en lokal som vi efter dopet skulle ha en dopfest i. Vi dekorerade och ställde till allt. Runt 01:30 tiden var vi klara och åkte hem och sov direkt. Dagen efter gjorde vi oss i ordning för dopet. Vi duschade och gjorde oss fina. Kl 11;50 åkte vi mot kyrkan, träffade flickan som skulle sjunga på Livias dop och barnens faster Janina som också skulle sjunga på livias dop tillsammans med mig. Dopet började och allting gick så bra. Efter dopet fikade och öppnade vi presenter i församlingsgården. Många kom, även en faster till mig som jag inte haft så bra kontakt med tillsammans med hennes alla barn. Det var ett kärt återseende. Mycket känslor men bara positiva. 
Efter dopet åkte vi till lokalen och fixade iordning allt inför gästernas ankomst. 17;00 började folk stampa in. Det var en stressig situation att få all mat fram på bordet för tro mig det var mycket mat och allt skulle värmas. Men vi lyckades och alla var mycket nöjda. Jag hade en av dom bästa kvällarna någonsin! Så tacksam att mamma gjorde detta för mig, min dotter. Jag är lyckligt lottad! Runt 03 åkte vi hem efter att ha städat och ordnat lite i lokalen. 
Dagen efter åkte vi tilltill enen backe och körde skoter med mina bröder med familj. Sen vidare mot lokalen med mamma där vi städade klart den. Då vi var klara åkte vi till stan allihop och handlade mat på krysset sen till pappas grav och tände ljus. Åh, det ögonblicket var så fint! Hela min familj samlade för första gången vid pappas grav. Detta glömmer jag aldrig. Pappa måste ha varit överlycklig.
Innan Livias gudmor, kusinerna och min bror åkte hem stannade vi till utanför min andra brors garages där vi kramade dom hejdå innan dom bilade hemåt. Den bästa helgen på länge!!!!!! Detta kommer jag leva på länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0