Livias rutiner/vardag


Vi har än så länge inte försökt sätta någon speciell rutin åt Livia utan hon har mer blivit styrd efter Alinas rutiner och Livia har själv valt hur hon vill ha det. Så här ser hennes vardag ut ungefär.

Vi stiger upp kl 07 och ammar först sen byter jag blöjan, tvättar henne med vipes, oljar in henne, sträcker ut hennes leder och klär på hon för dagen.
Vi går ner och hon får leka vid sitt babygym på rygg så att jag kan göra frukost till mig och Alina. När frukosten är klar brukar hon vara less och vilja komma upp. Då får hon ligga på rygg på en filt på golvet en stund och titta på oss. 
8:20 kör vi Alina till förskolan. Innan det brukar jag amma Livia igen för att se att hon är tillräkligt mätt. (Ska sluta med detdet).
När vi kommer hem är jag oftast väldigt trött för att nätterna innehåller lite sömn så vi går upp igen och sover en stund till. 
Ca kl 10 vaknar vi igen ammar, byter blöja och lägger hon på mage i babygymmet. Hon.brukar inte vilja ligga länge så jag förflyttar hon sedan till vaggan där hon sitter en stund till vilket gör att jag kan göra lite vardagssysslor som städa, tvätta eller diska.
Ca 11-12 ammar jag igen för att sedan få äta lunch i lugn och ro. Efter det brukar hon få ligga bredvid mig i soffan och leka med nån skallra.
13:00 börjar vi gå med vagnen eller ta bilen 13:10 för att hämta upp Alina på förskolan. Då somnar hon oftast dit eller på hem vägen. Och vaknar lite efter vi kommit innanför dörren igen. Då brukar vi alla leka i lekrummet. Livia sittandes i bumbon med olika skallror eller riva klossar jag bygger upp. 
Vi brukar leka ända till 15:00 då jag sätter hon i gåstolen och lagar middag som är klar då pappa kommer hem. 
Innan vi ska äta brukar jag amma. Hon får en gröttallrik eller fruktpure. Efter maten förflyttar vi oss till vardagsrummet för att bara mysa i soffan och titta på en barnfilm. Pappa leker med livia och jag myser med alina eller tvärtom.
Kl 18:20 börjar vi göra båda barnen klara för kvällen. Alina får frukost och borsta tänderna och Pappa tar livia till hennes rum för pyjamas sedan läser vi två godnatt sagor för båda i Alinas sängen. Livia babblar mest på för att sedan gnälla så då tar jag Livia och ammar sedan somnar hon själv i våran säng






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0