Kan detta vara början på en förlossning?


Inatt har jag vaknat stup i kvarten och upplevt ett obehagligt jobbigt tryck ner mot livmodern som fått mig att gå och kissa varje timme inatt. Detta har resulterat i att jag i princip inte fått nå sömn alls. Berättade för Jonathan mina symtomer innan han åkte iväg så han är förberedd på om något händer idag. Elektrikern var hos oss imorse och sen imorse när jag vaknade kl 05:50 med Jonathan så har jag haft förvärkar. Dom känns mer intensiva och kraftigare nu men vi får se om dom avtar. Vill inte föda idag utan helst inatt så lillasyster får dela födelsedag med min pappa. 4 Maj. Det hade varit så fint! Får knipa igen och hålla ut till ikväll då vi får gå ut och gå eller något liknande så förlossningen kan starta inatt. 

Så här går förvärkarna nu. Ligger i badet hos mamma för att kunna hantera förvärkarna och mamma hjälper med Alina annars hade det aldrig gått.

Latensfasen

09:36 50sek F
09:47 50sek F
09:54 40 sek F
09:57 15 sek S
10:00 60 sek F
10:06 40 sek F
10:09 55 sek F
10:18 55 sek F
10:23 20 sek S
10:27 55 Sek F






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0