Graviditets vecka 33+1

Hur jag mått och känt mig i några veckor 

V.30 
Mer slut fysiskt, lätt illamående på eftermiddagen, sover extremt dåligt om nätterna, äter mer ofta, mycket olika carvings, börjat få mycket sug efter estrellas grillchips, inge vadkramp typ, mycket halsbränna ofta..jätte jobbigt! Bäbis sparkar hårdare och det är jobbigt. Varit till vårdcentralen och kolla graviditetsdiabetes men hade inge. Järnvärdet såg bra ut och allt annat. Är jätte känslig vid bråk och mycket orokänsla för Alina.

V.31 
Börjar må lite bättre igen (inte så mycket illamående). Tittat kön och fått veta att det var en flicka ❤. Hon låg med huvudet ner.  Ingen bäckensmärta, kramper på vaden eller ryggsmärta längre. En aning spända axlar och krampar lite i armarna. Mår bra i kroppen förutom att magen känns tung. Obehagligt när bäbis sparkar. Grov huvudvärk ibland och tandvärk ibland. Graving glass och chips.

V.32
Börjar känna mig tung, sover dåligt och har mindre energi. Vadkrampen är tillbaka, värre än förr. Är jag lite "aktiv" idag är jag helt knäckt imorgon. Börjar få lite sug för chips igen. Börjar få lite bäckensmärta igen ibland. 

V.33
Börjar bli jätte trött, sliten och glömsk. Har blivit mer introvert och tänker mycket på bäbis, förlossningen och livet efterråt. Vadkramp utan dess like. Sover extremt dåligt, ingen ställning är tillräkligt skönt. Har tagir ner amningskudden till sängen för att kasta upp benet på den och det funkar ibland. Har mycket mindre energi. Blir trött väldigt fort. Magen är extremt tung. Det känns att bäbis väger 2kg för nu har jag börjat vagga fram för att annars tippar jag framåt hehe. Börjar få lite ont i ryggen då och då. Bäbis ligger forfarande med huvudet nere. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0