Sova hela natten

Sen 2 dagar tillbaka så har vi börjat försöka få Livia att sova hela nätterna utan att ammas. Jag och Jonathan tar henne varannan gång. Det har gått ganska bra. Jag ammar henne senast 22-23, allt beror på när jag lägger mig. Sen vaknar hon där runt 03 och gnäller först men då hon inser att hon inte får ammas skriker och gråter hon tills att hon blir utmattad eller lugn, då kliar vi henne på huvudet/ansiktet som hon älskar tills hon somnar. Första natten då tog jag henne och fick jag hålla på i 1 1/2 h innan hon somna och sov till 07:30. Och igår tog Jonathan hon och då tog det ca 1h med ständigt skrik och tårar. Det gör så ont i hjärtat men det är vårat fel att vi väntat så länge med att få hon att sova hela nätter. Man brukar ju annars vänja dom redan vid 4-5månader. Men jag har inte klarat av att göra det själv. Min ork för det har inte funnits. Men nu har till och med bvc sagt att vi har på oss till 8månader att få hon att sova hela nätter så för två dagar sedan bestämde vi oss för att hjälpas och få detta gjort. För jag har tidigare ammat henne allt från 2-6 ggr per natt. Man blir utmattad och trött varje dag så nu var vi tvungen att göra det här innan jag går in i väggen. Vi hoppas på en bättre natt i natt. 
Vill bara poängtera att vi erbjuder vatten då och då under tiden hon vaknat nu på natten.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0