Livia 7månader



Tiden går så fort! Det känns som att hon nyss kom samtidigt som att det också känns som att hon funnits här föralltid. Hon är världens finaste bäbis. Som hennes stora syster. Dom är så himla fina båda två. Och gud vad jag älskar dom. Jag trodde aldrig att denna kärlek ens existerade innan jag fick dessa små trollungar. Jag känner mig så rik på kärlek. 
Hur är Livia som person då?
Hon är envis, uppmärksamhetskrävande, mammig, hårdhänt, rädd för mycket men i vissa sammanhang modig, tar för sig, gillar att synas och höras, använder händerna och fötterna mycket, älskar leksaker och dra ner saker från borden. Hon älskar att busa, är charmig, ligger att bli kittlad men håller skrattet lite inne samtidigt som hon ändå skrattar. Är kittlig under armar, på överlår, halsen, bröstet och lite på magen. Hon älskar när man kliar henne på ansiktet/huvudet eller smeker henne över ben,hög,sida rygg och axel. Hon älskar att dra i hår, slå andra i ansiktet, klappa händerna/fötterna, att gå runt överallt med gåstol men helst själv då man hjälper och håller i henne händer. Hon är väldigt stark och stabil i benen, nästan så att man tror att hon snart står själv mot möbler. Hon älskar Alina och allt hon gör. Alina är den enda som kan få henne att skratta naturligt högt. Att sitta eller ligga i babygymmet är kul ett tag. Ligga på mage går bara en liten stund., men det har blivit roligare nu när man kan dra sig bakåt lite eller i cirklar. Äta all slags mat förutom burkmat är gott! Att stå i mitt knä och äta på min haka är det bästa hon vet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0