Hur ser Livias dagar ut nu?



Vaknar allt mellan 06:00 - 07:30 och ammas. Vi stiger upp 07:45 med Alina. Byter blöja, smörjer in och klär på Livia på skötbordet sen går vi alla ner och Alina och Livia får frukost vid köksbordet. Alina två smörgåsrån med pålägg och Livia en tredjedel smörgås med smör. Sen får Livia ligga på sin lekmatta och leka medan jag gör Alina klar för förskola. Efter det fixar jag mig själv och sen klär på barnen för att gå ut. Packar in dom till bilen och brummar dit 08:40. Pussar Alina hejdå och åker hemåt. Väl hemma ammar jag om jag inte gjorde det innan sen gör jag frukost och Livia får ligga på lekmattan. Sen äter jag den framför tvn och då brukar Livia vilja sitta bredvid mig i soffan. Efter jag ätit klart går vi upp och jag ammar en till gång sen somnar vi båda två en stund. Det är inte alltid vi går upp till sängen utan bara då jag också vill sova annars fortsätter jag se på tv och Livia sover själv i sin spjällsäng. Om jag sover så sover vi till 11:30-12 så vi går ner och jag gör lunch. Efter lunch och ammar innan eller efter. 13:20 hämtar vi upp Alina sedan hem och leka med barnen i lekrummet. Livia får sitta själv eller i bumbon och leka med klossar, skallror eller Alinas leksaker. Kl 15 börjar jag med middagen och då får hon sitta i sin gåstol. 16:08 kommer pappa hem och vi äter middag.  Livia får då något att äta med händerna själv som kokt potatis, morötter, ostbitar eller något liknande. Sen lek på mattan eller hos pappa eller mamma till 18:00 då vi börjar göra kväll med kvällsfika. Livia får en gröttallrik med fruktpure. Pappa tar Livia och byter till kvällen och mamma tar Alina sen läsa godnatt saga sen amma och då sover hon till 22 då jag ammar för sista gången. Hon brukar vakna 1-2 gg under natten för att vilja äta men vi försöker vänja bort de genom att bara vagga elleröver klia henne i ansiktet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0