Söndag, Måndag, Tisdag

Söndag
I söndags gick jonathan och Alina en promenad då hon skulle sova. Då hon vakna åkte vi till mamma för att sova över där pga att jag hade tid hos tandläkaren dagen efter och hon skulle sitta barnvakt. Vi kunde ju stanna hemma och vaknat tidigt på måndagen med Jonathan men det kände jag att jag inte orkade. Först bjöd hon på middag sedan gick vi och hälsade på två vänner sedan hem till mamma igen.





Måndag
Igår vaknade vi upp hos mamma. Hon bjöd på go brunch. Efter lillan ätit lunch fick hon bada. Som hon älskar att bada hon mormor. Som vill alltid gå in i hennes toa och då ställer hon sig vid badkaret och pekar på badleksakerna. Man ser verkligen lyckan då hon får bada med dom. Hon plaskar och är helt busig. Nackdelen är att hon börjat ställa sig upp hela tiden mot kanten. 
Kl 13 cyklade jag till tandis och lagade en tand. Det gick fin fint. Mötte upp mamma och Alina vid parken. Vi satt där ett tag och pratade sedan gick vi hem till mami igen. Hon började baka och laga mat, medan gick jag och min snutta ut och lekte på gården i sandlådan med två grann barn och en mamma. Jag och Alina gick sedan vidare till strandpromenaden och plockade några blommor/gräs.
Mamma bjöd på middag då vi kom in och som vanligt avundas Alina sin mormors goda mat. (Mamma brukar göra någon annan mat till henne).
På kvällen lekte vi inne sedan gick vi en kvällsprommis och hejjade en vän. Jonathan hämtade upp oss och körde oss sedan hem till Bureå.


Tisdag
Idag har vi lekt ute på gården. Gungat, busat en massor, sparkat boll och gått runt. Efter Alina sovit eftermiddag åt vi middag. Kycklinggryta och pommes. Efter maten gick vi förbi grannarna en stund så Alina skulle få träffa sonen Leo. Innan läggdags badade Alina sen var det dags för nattning. Alina vaknade kl 16;30 idag då hon sov eftermiddag så ni kan ju tänka er att hon var jätte pigg vid läggning 19:45. Hon somnade inte förän kl 22:00. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0