Måndag

Igår efter lunch gick jag på en lång promme för att få Alina att somna. Stannade och satte mig ner i den vackra parken. Efter 15 min gick jag tillbaka hem och målade Alinas rum klart medan hon fortsätte sova ute i vagnen. Då hon vakna började jag med maten. Efter vi alla ätit satte Jonathan ny el i Alinas rum. Satte upp nattlampan, bokhyllan och flyttade in Alinas säng i hennes rum. Denna kväll hade vi bestämt oss för att lära henne somna helt själv i hennes rum. Skrik, gråt och lek. Varje 5min gick nån av oss in och sa att hon ska sova, att det går bra, att vi sitter bara här ute, god natt, älska dig och stoppa in tutten och gav henne grisen(favorit gossedjuret). Efter 1h var hon helt tyst och hade somnat. Yejj, såå skönt! Vi klarade det men det var extremt jobbigt! Man får sånn ångest då hon sträcker armarna uppåt och gråter samtidigt då man går in för att lugna ner hon. Måste tänka positivt. Desto äldre hon blir ju svårare kommer vi ha det och ju jobbigare blir det för henne. Hon kommer sova bättre också om hon lär sig att lugna ner sig själv. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0