Måndag, Tisdag, Onsdag

Sedan måndags så har vi alla tre varit jätte förkylda så vi har bara tagit det lugnt hemma. Jonathan har blivit helt frisk och lillan har typ slutat hosta men jag är fortfarande förkyld. När jag väl bli sjuk så brukar det alltid hålla i sig ett tag. Så orättvist. Så länge lillan är frisk så spelar inget annat roll. 

I vårat sovrum har vi det så fuktigt så vi måste ha fönstret öppet vilket gör att man känner sig ännu mer förkyld. Det är antingen eller. Fuktigt och varmt eller kallt och lättandligt. 
I förrgår flyttade vi över Alinas spjäll säng in till vårat sovrum. Alina har växt ur babykorgen..:(
Mammas lillahjärta håller på att närma sig året. Det går så fort...

I två veckor har jag varit så stressad kring mammas födelsedagsfirande och då känner jag att Alina gar hamnat i kläm. Jag har inte hunnit leka och varit den mamman jag alltid varit. Men nu är äntligen den helgen över så nu får Alina ha sin mamma för sig själv och nu är det tillbaka på full fukos på mammas prinsessa! Allt är precis som det ska vara och det märks mycket på Alina. Hon blir lugnare och tryggare. Mammas lillhjärta förlåt mig!

Trots jätte förkyld igår begav vi oss till stan då älskling slutade för att köpa blommor och andra nödvändigheter till gården. Efter vi lagt Alina gick vi ut och fortsatte på gården. Det ska bli så skönt när hela gården är som vi vill ha den. Den börjar ta form och vi tror att vi ska bli hyfsat klara innan veckans slut. Hoppas! Då kan vi äntligen njuta av solen, våren, gården och tillåta sig själv längta till sommaren. 

Idag då bebis sover går vi ut och gräver upp en massa döttgräs kring gungställningen (som tidigare varit planerings mark) för att så nytt fräscht gräs. Vi ska även plocka upp alla stenar som ligger lite här och var för att sätta ut dom på framsidan vid fönstrerna. Vi ska även gräva upp med en buske, vinbärsbusken, och busken som står framför rabarberna. Rabarnerna behåller vi kvar för det är ju så gott att äta på sommaren hihi. Vinbär tycker vi ändå inte så mycket om så dom åker bort. Jordgubbarna har vi också kvar och vi tror att det kan bli en rolig grej för Alina att plocka och äta på sommaren. Och gott är det ju också.

En annan grej som hänt dom senaste dagarna är att Alina nu kan stå själv och gå ett tag om hon lutar mot ett bord och hon kan även gå två steg själv med gåvagnen. Hon är så duktig och vi kunde inte vara stoltare fötäldrar! Vad vi älskar denna lilla människa! Det är sjukt vilken kärlek hon för fram till oss och vilken varm känsla i hjärtat och själen hon ger oss. 
Sedan hon kom har Alina fört jag och Jonathan mycket närmare varandra. Vi pussas och kramas ofta, säger fina saker till varandra, hyllar varandra, är betydligt mycket mer romantiska och har mycket mer tillit till varandra. Det har vi faktiskt henne att tacka för. Hon gör oss till en lycklig och oslagbar familj. Jag älskar er så mycket Jonathan och Alina. Ni är mitt Allt! Jag lever och dör för er<3

Måndag


Tisdag

Onsdag









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0