Lördag och söndag

Lördag
Lördagen började med stress. Göra sig iordning samtidigt som jag försökte slänga ihop en god tårta som också skulle se fin ut till min mammas 50års dag. Kl 15 drog vi oss till lokalen och fixade det sista. Kl 15:30 började mammas födelsedagsgäster ta plats. Födelsedagsmamman blev lite sen så vi i lokalen strosade runt och förberede. Tillslut traskade hon in och vi skrek alla "Grattis". Hon blev så glad och det syntes verkligen i hela henne. Resten av kvällen innehöll knytkalas i form av middagar från alla gäster, fika, tårta, brasiliansk dans två gånger, trummspelande, tal till min mamma och så mycket mer. 50årsfesten blev så lyckad och helt perfekt. Mamma var överlycklig och gästerna verkade ha roligt även dom. Kl 02 stängde vi festen. Jag, mina bröder, en respektive och två till blev kvar i lokalen och städade upp lite. Guldvärt alltså! Trötta och slitna orkade vi inte mer då klockan strax skulle bli 04. Jag fick skjuts hem och slumrade till väldigt fort!



Söndag
På söndagen vaknade jag upp efter jätte mycket sovmorgon kl 11. Inte alls bakis bara slut och trött i kroppen efter att ha stått upp under nästan hela festen. 
Vi åkte till lokalen kl 14 för att fortsätta städa klart. Så himla skönt att vi hann göra en massa under natten för vi hade mycket kvar. Mamma kom också och hjälpte. Alina fick springa runt i gåstolen under tiden. Hon älskade det. Hon hade mycket stor springyta hihi.
 Kl 17 pausade vi och körde och skulle lämnade av min bror på flygplatsen men missade in checkningen på sekunden så vi satt en stund på deras uteservering och mös i varma solen innan vi bestämde oss för att köra han till bastuträsk tågstation. Vi blev även kvar där ett tag innan vi kramade hejdå och åkte tillbaka till lokalen och fortsatte. Kl 23 blev vi klara. Usch vilken dag men nu är jag så glad att denna helg är över och att den blev bättre än förväntat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0