Helgen

I fredags efter Jonathan slutade jobba bjöd han ut mig på dejt för att fira min födelsedag som var i fredags och 1års förlovning. Alina var hos sin mormor. 
Vi hade det väldigt romantiskt. Bara jag och han. Helt underbart var det. Vi åt på tatung. Efter middagen åkte vi tillbaka hem till mamma och blev där ett tag innan vi åkte hem. Tack älskling för den magiska dejten och tack mamma för barnvakten. Detta var så nyttigt!

Bilder från fredag


På lördagen vaknade jag upp kl 09. Skönt med sovmorgon efter en tuff vecka. Jonathan har jobbat 12 h tisdag till torsdag så jag har haft Alina helt själv. Vi åt frukost och sedan åkte vi direkt upp till stan och handlade en massa till gården. När vi hem satte vi upp allt på altan med musik i bakrunden. Alina gick med gåstolen på altanen och njöt av värmen och solen. Kl 17:30 åkte vi mot mamma där vi åt valborgsmässoaftons middag tillsammans mef hennes kompisar. Väldigt trevligt men vi vandrade vidare till majbrasan här i Skelleftehamn. Tittade snabbt. Gick sedan vidare till Jonathans kompis där hans tjej och en till vän satt och grillade utanför. Vi blev där väldigt länge tack vare att Alina sovde så gott och djupt i vagnen. Helt underbart skönt var det. Att kunna umgås med vänner och samtidigt ha en djupt sovande bäbis som gör detta möjligt. Vi vandrade hem ungefär kl 02. Jonathan ganska onykter och jag nykter men ganska trött. Hade lätt kunna sitta där längre men eftersom att det inte är möjligt för oss att ta sovmorgon så bestämde vi oss för att iaf få lite sömn. 

Det blev en bild från valborgs hihi...


I söndags vaknade jag kl 11. Jonathan vaknade med Alina 08:30 trots att han var bakis. Inte lätt. Stackarn.
Vi åkte upp till stan igen och köpte några till nödvändiga saker till gården sedan rakavägen hem igen. Direkt ut på gården och fixa. Vi har i princip varit ute och bökat med gården hela dagen. Vi har som mål att ha den helt klar innan sommaren. Nu är det bara några få saker kvar och det går inte beskriva känslan. Lättnad kan jag bara säga. Vi har haft detta på axlarna några veckor nu. Idag hann vi med såå mycket. Alina fick tex sin gunga uppsatt så hon har gungat, gått med gåstol på altan och suttit i vagnen och lyssnat på babblarna. Hon har varit så snäll men ända tagit varit gnällig några gånger och det har gjort att vi varit tvungen att avbryta ibland. Ringde mamma och frågade om hon kunde komma och sitta barnvakt medan vi bökar på och det kunde hon. Guldvärt! Som tack bjöd vi på grillat från vår nya kolgrill. 
Jonathans kompisar kom över en stund och hjälpte med att flytta cykelskjulet. 
Kl 20:30 började vi med att grilla. Blev väldigt sent men gott var det. 

Bilder från söndagen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0