Exakt nu 03:46 blir Alina 7 månader!

(Tidinställt inlägg)
 
Tiden går för fort! Kommer aldrig sluta säga det för den gör verkligen det med barn. Blir lika chockad varje gång. 
 
 
Nu är mitt hjärta redan 7 månader!!
Mammas prinsessa du har tagit mig med storm. Finner inga ord på vad jag känner för dig. Kärleken är så kraftig att man nästan kan ta på den men samtidig är den omöjlig att beskriva.
Du äger mig. Jag är din. För dig gör jag precis allt. Ingenting kan stoppa mig från att skydda dig. Ett liv utan dig är inte längre ett liv. Det är dig jag har väntat på. Livet innan dig var bara en förberedelse för din ankomst. Det är inte förrän du kom till som livet började. Nu lever jag påriktigt. Det är detta alla föräldrar kallar för att leva livet. Att få barn är verkligen meningen med mitt liv. Att vara och ha en familj. En egen generation. Åh vad jag älskar DIG
 
Så här har Alina utvecklats i 7månader
Alina har alltid varit lite tidig i allt. Hon har utvecklas fort vilket är kul men samtidigt lite sorligt,vill ju att hon ska vara barn så länge det går. 
Hon springer på golvet med hjälp. Går/stampar med gåstolen och hoppgungan. Börjar försiktigt gå på golvet med hjälp. 
Babblar mer och mer för varje dag. Då hon är pigg får man alla möjliga ord och meningar. Hon står stabilt och själv mot gåvagnen, soffbordet och spjällsängen en kort stund. Hon är en riktigt babbelfia och härmar ord man upprepar flera gånger.
Börjar sedan en dag sedan vinka hej och hejdå.
Sitter länge själv tills hon sträcker sig efter något och tippar. Kan säga mamma och pappa.
Förstår då man säger. "Vars är katten". Då letar hon efter katten. Tittar och letar då man gömmer saker. Kan ibland förstå innebörden med ordet "titta".
 
Sover jätte bra. Hela nätterna. 12h i sträck på natten. Ibland letande av napp eller bara vaknat av ett ljud eller mardröm. Sover 2-3h på dagen. Stoppar in och ut nappen själv. Ålar sig runt på golvet. Bakåt och runt. Hon Älskar att titta och höra oss läsa böcker för henne. Det är verkligen super spännande. Typ höjdpunkten i hennes liv och det är kul att hon redan visar att hon har ett intresse för böcker.
Förstår "tittut" och brukar leka det själv genom att dra något tyg över huvudet och titta fram tillslut. Detta kan hon upprepa många gånger.
Hon är hela tiden glad, skrattar och ler. Endast 1h av dagen kan innehålla lite gnäll, resten av dagen är hon en ängel som sprider glädje till varenda själ. Hon är social, orädd, tuff, glad, vänlig, snäll, försiktig och bara världens bästa. Hon slåss inte, klöser inte bara sliter lite i ens hår vilket är helt normalt i hennes ålder. 
 
Vi tror av det vi redan nu ser att hon kommer gå och prata tidigt. Om barnet går tidigt så brukar det oftast ske vid 8månader så det innebär att hon kanske kan gå själv om 1mån. Hoppas inte. Hon kryper ju inte ens än och vill att hon ska förbli mammasbebis!  <3. 
 
Finaste människan jag lagt mina ögon på <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0