Tisdag

På tisdag morgon, 10:30 hade vi tid hos bvc för att vaccinera lillgumman. Jonathan lämnade jobbet och hämtade upp oss hemma. Lillan vägdes och mättes. 7709 kg och 68cm lång. En huvudkrets på 42,5cm. Storflickan. Nu är du inte längre sådär pytteliten utan nu är du en bäbis. Vaccinationen gick bra med hon panikgrät efter sticken. Jonathan höll i hon och jag stod invänd mot väggen. Denna gång gick det lite bättre för mammahjärtat mitt. Jag vände mig om direkt och trösta. Tycker ju sånt där är jätte jobbigt men försökte verkligen intala mig själv om att det nog inte gör så ont som man kan tror. Det är nog bara hela grejen som är obehaglig och det känns nog väldigt konstigt för hon som är väldigt oveten om allt. Hon gick iaf trösta tillslut, efter kanske 1minut och distrikssköterskan blåse såpbubblor som var väldigt intressant hihi. 
Jonathan skjutsade oss iaf hem igen och sedan tillbaka till jobbet. Vi mös hemma i lugnet. Tog det väldigt lugnt eftersom att benen ömmade lite osv. Väldigt tråkigt för solen och värmen var med oss den dagen men lyckades skotta fram en solplats yta på altan.
På kvällen steg febertempen till 38,7 och Alina var väldigt varm och svettades vid närkontakt. Hon vaknade flera gånger efter nattning.
Vi klädde av hon och hon fick ligga i endast blöja och fönstret lite öppet bredvid mig. Hon fick ipren för bäbisar som Alina tyckte smakade gott. Jonathan sov på soffan så Alina kunde ta hans plats. Då sov hon djupt och hela natten. Mammas lillgumma...vad jag älskar och bryr mig om dig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0