Söndagen

Alina väckte oss runt 08. Jag var inte alls bakis, bara trött. Jonathan steg upp med henne, gjorde en helkroppsrengöring, klädde på hon och gav hon mat sedan kom dom tillbaka till sängen och vi låg och mös alla tre hela morgonen till kl 11:45 tror jag. Alina låg mellan oss och vi låg och små prata/busa. Så underbart! <3 Och vi har så fin och underbar flicka. Hon har en riktigt fin och busig personlighet. 

Gårkvällen hade gått bra men hon hade varit lite gring. Båda somnade snabbt. Mina sömntutor!

Vi lämnade iaf sängen vid 12 tiden och åt lunch tillsammans. 
Kl 15 åkte Jonathan och Alina till ica och handlade till maten sedan hämtade dom upp Alinas mormor som vi bjudit över på middag. Vi bjöd på sovasrullar med renskav i. Till efterrätt serverade vi hajkbanan. Alltså ungsteckt banan med choklad och krokant glass till. Mumma!
Efter middagen mös vi i soffan till serien "barn som mördar". En favorit hos oss alla. Då vi skulle skjutsa hem hon åkte vi tvärt förbi hos min storebror sedan vidare hem där vi alla somnade tidigt.

Alina var väldigt mammig igår. Bara jag som fick hålla. Jag vet ju att detta är helt normalt men jag vill ju inte att hon bara ska kunna vara hos mig. Läste på google att det är en normal fas för alla bäbisar och det brukar komma i denna ålder och eskalera. Detta är också ett tydligt tecken att hon fått en anknytning till mig vilket jag varit orolig att hon inte skulle få. Att den starka anknytning bara fäst sig vid mig beror nog på att det är jag som är mest med henne och tar alltid upp hon när hon är ledsen. Nu mera har man fått lära sig att använda en hand för andra handen är nu alltid upptagen med att bära lilla Alina. Seperationsångest. Helt normalt vid 7mån ålder men öva öva mera "tittut" lekar osv så ska det nog gå att lämna ett litet tag iaf.

Några bilder från våran söndag

Alina är väldigt svår att ta kort på nuförtiden för hon rör sig hit och dit och kan absolut inte sitta still. Hon älskar att utforsta och se nya saker. Lillälsklingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0