Måndag (Idag)

Idag vaknade Alina kl 06:00 pigg som en mört. Envisades om att stiga upp kl 08 men redan kl 07 var hon hungrig så jag gjorde en flaska och matade henne i sängen som jag brukar. Kl 07:45 gav jag upp och steg upp med henne. Morgonrutin och lite lek på hennes rum. Kl 09:30 vart hon trött igen. Numera somnar ju hon själv. Det enda som krävs är att hon ska vara trött, mätt och få halv ligga i famn tittandes på tv. Då brukar det gå väldigt fort innan hon somnat på armen.  Det är så underbart. Och det bästa är att hon är själv lärd. Det är hon som självmant trotsat vaggandet. Hon vägrar. Skriker i panik. Hon verkar föredra att ha det lugnt och stilla och själv få bestämma när hon vill lägga igen ögonen. Ord kan inte beskriva vilken lättnad det är för oss att inte lära henne att sömna själv med någon hemsk skrikmetod. Tanken var ju att göra och lära henne sova själv då hon är 1år. Nu verkar vi inte behöva det. Man tackar för det!
Kl 14 tog vi bussen med mamma till solbacken. Handla här och var. Jonathan kom och hämtade oss då han slutade och vi åkte hem kl 18:00...Nu sover hjärtat och jag unnar mig ett bad innan jag slumrar till.


Alina vill hela tiden gå nu. Gnäller väldigt ofta för att bli nersläppt och få gå. Självklart med hjälp att hålla i hennes händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0