Senast

Torsdag
I torsdags mös vi på med en lugn morgon hemma och eft\\iddagen spenderade vi hos min mamma. Där visade Alina oss att hon nu snart sitter helt själv. Hon har balans framifrån och sitter själv när hon lutar sig lite framåt men direkt hon lutar sig lite bakåt tappar hon balansen. Men snart så hittar hon nog den också. Mammahjärtat fylls med stolthet.
Hon borde sitta innan 6 månader. 

Fredag
I fredags efter vi båda ätit lunch klädde vi på oss och gick vi ut och testade pulkan som hon fick i julklapp. Hon förstår ju inte det roliga med det än. Tror jag iaf eller så var hon bara för trött för att le. Hon satt iaf väldigt stabilt i den. 
Kände att det passade bra att testa den när det bara var 6 minus ute.
På kvällen gjorde vi god middag och tog det bara lugnt hemma.

Lördag
I lördags tog vi en promenad efter lunch. Sen hjälpte vi Jonathans syster med att putta/få igång hennes bil. När vi kom duschade jag och gjorde mig klar för middag hos min mamma och lite vinmys. Efter en ordentlig god middag i magen och 4 glas vin senare var jag redan hemma redo för sängen kl 23. När man har barn är det extra viktigt att ibland mellan varven få koppla av och bara vara. Att vara mamma 24h dag in och dag ut är ansträngande och tar på krafterna. Alla föräldrar förtjänar en dag/kväll barnledig minst 1 gång i månaden för att ta igen ny fräsch energi för att fortsätta vara den bästa mamman till sitt barn. 
Jag kände att den lilla tiden ifrån min dom jag älskar högst var tillräklig. Det behövdes inte mer än 2h. Nu har jag ny energi till att vara världens bästa mamma och flickvän, hihi.
Tack mamma för att du är världens bästa och roligaste mamma. Hade en riktigt rolig kväll!! Mycket skratt och dans.
Har fått jätte långt hår sedan jag börjat amma. 

Söndag
På söndagen vaknade jag upp glädjefylld och sådär mysig som man kan vara ibland. Kände en varm känsla av kärlek. 
Ibland stannar man bara upp och inser verkligen hur bra man har det. Jag lever verkligen mitt drömliv. Jag mig så tillförställd med livet och så kär i mina två kärlekar. 
Vid lunch plingade det på och det var Alinas moster(min syster), hennes karl och Alinas två kusiner. Åh så glad jag blev!! Dom hade inte träffat Alina innan så dom kunde inte vänta på att vi skulle komma så hon överraskade med ett besök. Bästa överraskningen som kom så lämpligt. Har saknat dom så! Finaste dom. En sånn härlig och inspirerande familj. Så familjära, kärleksfulla och påhittiga. Vilka förebilder. Älskar dom med hela mitt hjärta. Måste verkligen ses oftare. Vi ska definitivt roadtripa till Umeå så snart som möjligt för att hälsa på och göra nått kul med dom. Och nu när hon har körkort och bil! Så stolt lillasyster. 
Hon kom med en superfin och gullig sängmobil som hon gjort till Alina. Hon är så duktig! 
Vi älskae er och tack för titten. Super trevligt med fin besök!

Innan dom åkte hem svängde vi snabbt förbi hos storebror och tjej för att heja sen åkte dom hem igen och vi vidare till mamsen för att äta restmat från lördagen. Det satt fint. Blev inte där så länge utan åkte hem tidigt och förberedde Alina för läggdags. Hon var supertrött efter att ha träffat sin släkt. Älskling spenderade kvällen i garaget för att fortsätta fixa skoterskjälken. 

Sängmobilen Alina fick från sin moster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0