Långa ögonfransar

Jag älskar Alinas långa ögonfransar. Dom är så fina och helt naturliga. 

Jag vill ha Alina så naturlig som hon bara kan bli. Hon ska inte få locka håret och använda mascara eller foundation. Att testa ögonskugga, läppstift och parfym nån enstaka gång har jag inga problem med men kommer poängtera varje gång att hon är fin som hon är och att det är vuxna som använder sånt. Jag vill att hon ska veta att hon är vacker som hon är. Att inte smink gör henne finare. Jag kommer få henne att känna så genom att alltid säga att hon är vacker oavsätt hur hon ser ut och inte överanstränga ordet vacker då hon klär upp sig eller fixar sig. 
Självklart vill man ha bekräftelse då man stått och fixat sig i flera minuter (pratar om tonåren nu) men jag tror inte att man känner behovet av den sortens bekräftelse om man har en bra självkänsla och förstår att man duger som man är.

Mammas naturliga skönhet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0