Förra veckan

I tisdags mös och lekte vi hemma på morgonen. På eftermiddagen då pappa sluta jobba åkte vi och handla sen åkte vi och hälsade på Alinas faster och kusin hemma hos dom. Vi pratade, drack kaffe och kusinen lekte lite med Alina. Alina fick ärva en bok med massa barn rim och visor i som jag och Alina uppskattar mycket.

Ionsdags sjöng Jag från rim/visboken och busade samtidigt. Alina tyckte det var jätte roligt. Vi övade även på att krypa och mammahjärtat fylls med stolthet. För varje utveckling och framsteg hon tar blir man så stolt över. Nu är det inte många månader kvar tills hon kryper. Hon har börjat kunna stödja sig på bara händerna korta stunder annars är det alltid armbågen nu för tiden. Minns när det var från bröstkorgen hon höll sig uppe. Det går så fort.. På kvällen tog vi en kvällspromenad.





På torsdagen fyllde Alina 5 månader!! Mitt lillahjärta är redan 5 månader. Tänka sig. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Väldigt blandade känslor. Spädbarnstiden är snart över. Jag är verkligen inte stressad för att hon ska bli stor och självständig som man brukar känna med 1a barnet. Jag vill att hon alltid ska vara liten och behöva oss. Men samtidigt älskar jag varje utveckling hos hon. Hjärtat fylls av stolthet vid varje framsteg hon tar. Kärleken för denna lilla människa växer för varje dag och varje dag funderar jag alltid över hur mycket man verkligen kan älska någon annan! Det är helt sjukt vad man känner för sitt barn. Jag dör för henne, när som helst! 
Lilla fina söta rara Alina. Mamma älskar dig mest av allt! 
Då älskling slutade jobba åkte vi upp till stan igen och handlade saker till skoterpulkan som måste bli klar innan 29 januari. Då åker vi till Malå!! Jag ser så mycket framemot att få åka iväg som en familj för första gången och att spendera denna vistelse med vänner och släkt från Alinas pappas sida. 

I fredags mös jag och Alina hemma i lugnet. Badade henne också. 
Då älskling slutat jobba gjorde vi middagen snabbt. Pakade skötväskan och gjorde Alina klar för att fara iväg till sin farmor. Hon fick spendera lite egentid med sin farmor, extra farfar, farbror och faster. Samtidigt fick jag och Jonathan tid för att renovera upp skoterskjälken/pulkan. Innan vi lämnade av henne åkte vi förbi Jonathans kompis garages och hämtade upp några redskap.
När vi lämnat Alina och kom hem igen gick in som värsta teamworkarna. Jag städade/tvättade pulkan först sen klädde jag sidorna på pulkan, ryggstolen och sittdyna. Det blev faktiskt väldigt snyggt för att vara första gången. Dock har jag kvar lite inne i pulkan. Den behöver kläs mer. Älskling svetsade och slipade takramen och slipade/skruvade dit fönstret. Vi hann med otroligt mycket. Med högmusik och pepp från varandra så lyckades vi. Vi båda tyckte att det var väldigt mysigt att få vara bara med varandra men samtidigt saknades något. Men hon var i trygga händer. Vi hämtade Alina runt 12 på natten som sussade så gott i vagnen hennes farmor köpt till henne. Otroligt mysig dag om jag får säga det själv.

Före bilderna


Efter bilder


I lördags tog vi sovmorgon, åt frukost och åkte senare till Alinas mormor som bjöd på hemma gjord pizza och kvällsmys. Vi pratade och hade det väldigt mysigt som vanligt. Vi blev där till sent in på kvällen sen åkte vi hem och sov direkt.
Alina sov jätte tokigt i rottingsängen under dagen. Spikraka ben hihi. Tokis.


Söndagen blev mysig och lugn. Älskar detta lugna mysig liv. En mysigdag tillsammans med min familj imnehåller så mycket av allt vad man kan definera lycka med. Söndagar är våran familjemysdag. Där vi bara ÄR med varandra. Myser alla tre i sängen så långt in på dagen det bara går. Pussas, kramas, skittlas, busar, pratar och skrattar. Älskar dom två! Man når toppen av lyckoberget.
Dock blev denna söndag inte bara lugnt utan vi åkte iväg i 2h och hälsade på hos Alinas farfar. Första gången dom träffas. Ett mysigt möte. Dom bjöd på kaffe. Ena hunden slikade på Alina men det gjorde inte hon inte nått utan hon tyckte bara att hunden var väldigt spännande. Följde hon vart än hon gick. Jag tror att Alina kommer bli en djurälskare som sin mamma. Än så länge älskar hon katterna, typ mer än jag och Jonathan. Hihi skojja. Men nästan.

Alina var en liten ballerina i söndags






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0