Våran onsdag

Min och Alinas onsdag började kl 07:30 idag också. Klädde hon osv, amma och hon sov till 10 om jag inte minns fel. Gjorde ordning gröt till mig och hon. Eller rättare sagt vuxen vällning till mig och bebis gröt till hon. Alltså älskar välling!! Är uppväxt med att dricka vuxen välling varje morgon man sov över hos faster Susanne i lite äldre barnsben. 


Klädde sedan på oss ytterkläderna och började gå en promenad i rask takt i solen. Tycker dock att det var kallt men själva solen gör ändå mycket med humöret. Hade även bra musik i öronen. Underbart!


Efter 45 minuters power walk stannade vi hos Alinas faster för att hälsa på henne. Vi gick direkt och hämtade upp kusinen Nicolin på hennes dagis. Hon blev så glad att lilla Alina kom och hämtade henne på dagis. Hon berättade stolt för sina dagisfröknar att Alina är hennes kusin och att dom ska leka när dom kommer hem. Alltså sötnosen! 
Vi mös iaf alla fyra med kaffe, prat, bus, lek och mys. Det var kul att träffa dom. 
Tycker så synd om Jonathans familj som träffar Alina mer sällan än min eftersom att jag umgås mer med min och är barnledig. Så jag kan tänka mig att ställa upp för Jonathan och Alina så hon får träffa sin släkt på sin pappas sida oftare. Jonathan blir så glad när jag gör det och det kan jag förstå. Skulle velat att han gjorde detsamma för mig om jag inte hade tid för att ta Alina till min familj så ofta pga jobb. 

Efter vi hälsat på dom vandrade jag vidare till min mamma där hon bjöd på middag och massa kärlek. Jag dör för hon och Alina. Det är för dom jag lever! Dom kan få mitt liv alla dagar i veckan. Älskar er! Och min prins också självklart! Älskling kom och hämtade oss då han slutat och då åkte vi hem och gjorde tidig kväll för Alina. Nu lägger vi henne en timma tidigare(21) om kvällarna just för att trappa ner hela vägen till kl 19 till hon är 6månader. 

Jag gick och tränade i ungefär 1h då älskling la Alina för kvällen. 35 min på cykeln och 15 på löpbandet i rask fart. Stretch efteråt och ett bad på det. Älskar kombinationen av att få vakna och umgås med Alina hela dagen och få träna och bada i lugn och ro på kvällen. Njuter av att vara föräldraledig! <3

Löpbandet och motionscykeln har fått vara med om hårda träningspass. Särskilt cykeln. (Märket är dock från flytten). Sliten men håller än. Mina diamanter! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0