Lugn torsdag

Igår vaknade hjärtat så tidigt som kl 5 så jag ammade henne i typ sömnen och vi sov vidare till typ 07. Var så himla trött så lät hon busa och leka själv ett tag medan jag blundade till. Efter ca 40 min började hon gnälla. Kunde känna en doft av bajs i blöjan så jag tittar och jomen visst var det så. Upp och hoppa. Fick inte sova mer..
Hon sov så extremt dåligt just nu. Vi gissar på att hon förbereder sig för utvecklingsprånget som kommer nästa veckan (fasen). Bara att bita ihop. Det är iaf inte lika jobbigt längre att stiga upp när hon vaknar trots lite sömn. 
Jag minns tidigt i spädbarnstiden hur slut man var fysiskt och lite psykiskt eftersom att man bara ammade hela tiden. Varje timme, 30min per gång. Sjukt när jag tänker tillbaka. Jag är glad att jag lyckades genomför den tiden. Nu ammar/pumpar jag ungefär 4-5 ggr per dag och oj vad skönt det är. Mer frihet. 
Tillbaka till morgonen...Klädde hon och matade henne med gröt sedan tog vi det bara lugnt hemma. Det är viktigt att variera vardagen med ett barn. Vissa dagar hittar man på mycket saker och andra dagar myser och leker man hemma. 

Pappa kom hem tidigare än tänkt. "Stoppet" tog slut så han smög in i huset och tänkte skrämma oss men jag hör då hur dörren slår igen försiktigt med vindens hjälp. Vi sitter och leker i Alinas rum på golvet. Blir rädd och tänker att någon okänd är i huset och är inte här för att hälsa på hehe. Men sedan lugnar själen min när jag kommer på att katterna har en tendens ibland att hoppa på handtaget så det öppnas. Hör sedan hur golvet knackar så kommer då på att det inte är katterna eftersom att vi alla har låst ytterdörren. Adrenalinden kickar in och jag tittar fort ut i halsen och ser Jonathan som tvärskrattar. Hahah jätte kul!!
Jonathan köttfärssås och spagetti som blev gudomligt god.
På kvällen gick vi ut och gick en sväng till Ica och hem igen. Höll på att frysa ihjäl som bara bar ett par tunna byxor så hädan efter blir det täckbyxor som gäller! 

Bilder från dagen

När blev hon så här stor!!? Nästa vecka blir hon 6 månader! Snälla gud stanna tiden lite..Det går för fort! Vill behålla Alina liten lite längre...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0