Onsdagen

Idag vaknade vi kl 08:30 och steg upp. Skönt att man fick lite sovmorgon. Hon sov hela natten till kl 05 då hon ville äta lite för att sedan somna om själv till uppstigning. 

Alina sover så himla dåligt på dagen. Hon sover endast 30-40 min ungefär 4 ggr om dagen. Det är skönt att hon iaf sover bra på natten för det är ju nätterna som är viktigast. 
Hon blir ju 6 mån på söndag och då ska dom ju inte sova mer än 3h på dagen utspritt, en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen. Hon kanske börjar bli stor helt enkelt eller kan det vara utvecklingsfasen som hon är inne i just nu. Hm, ja det måste nog vara så.
Kl 10:50 sövde jag om hon iaf och då vaknade hon 11:20 och vägra somna om. Så upp och leka igen. Hon åt gröt som hon älskar mer än bröstmjölk och ersättning typ. Hon skulle nog lätt äta en hel portion med gröt men vi väntar till helgen med det. Hon avskyr fortfarande äppeldricka haha.
 
På eftermiddagen lekte vi på hennes rum länge. Lekte att Bubbe(stora mjuka tigern) och Lolly(mjuka dockan) var på skolan och spelade instrument. Vi vill att Alina ska gilla musik som sin mamma och pappa.
Jag spelade på flöjtleksaken, bubbe skaka skallran och lolly dansade och sjöng. Oj vad Alina skrattade åt dockan Lolly när hon dansade. Det är så kul att få hon att gapskratta. Känslan är underbar. Sen skulle Lolly hem så jag gömde dockan och oj vad hon letade. Tittut så kom hon tillbaka. "Hej Alina,nu är jag tillbaka". Då gapskratta hon igen för att hennes ben dinglar när hon går. Haha.
Jag upprepade några ggr och det var lika kul varje gång hon kom gåendes tillbaka. Hjärtat mitt smälte nästan av glädje. 
Det är tydligen bra att gömma saker och lära/låta dom leta efter den. Hon gjorde det den här gången. Kändes så bra att vi äntligen lyckats lära henne att det som försvinner ur sikte inte är borta föralltid. 

Jag vill att hon ska känna sig trygg i alla situationer och miljöer och inte behöva få separationsångest över att vi är borta ur sikte. Största målet är att hon alltid ska va trygg i hennes uppväxt, att hon litar på att vi alltid är nära tillhands och aldrig lämnar henne.

Då älskling kom hem åt vi korv och mackaroner som jag lagat sen gick vi ut och gick. Då vi hade gått i 1h gick vi till Jonathans familj och firade stora Natalie påriktigt med tårta och paket. Alina fick mysa med släkten en stund innan vi kilade hem för att lägga lillhjärtat. Ammade henne innan läggdags och det gick super bra! Hon har äntligen kommit över nyfikenhetsperioden och kan nu äntligen finna ro när hon äter. Skönt!

Då älskling sövde henne smög jag ut till gyllestugan och svettades i 1h. Och nu ligger jag i badet och slappar. Jag vet, jag badar ofta men det är faktiskt som terapi för mig. En lugn stund på dagen förtjänar alla, om det så är i badet och kostar så får det va hihi. Imorgon blir det dock bara dusch. :)

Dagens bilder

Inte alls trött då vi kom hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0