Onsdag 17/2

Inatt sov Alina väldigt dåligt igen. Hon vaknade eller letade nappen lite då och då. Kl 04 ammade jag hon och skickade Jonathan till soffan så Alina kunde ta hans plats. När hon väl somnade i sängen halverst i min famn sov hon betydligt bättre men vi fortsätter få henne att sova själv. Vi förstår ju att det främst beror på hennes fas men det kan även vara så att babykorgen känns främmande och ovanlig att ligga på. I denna fas drömmer dom även mycket mardrömmar och det har vi märkt av.  Hon kan ibland små gråta i sömnen. Man vill ta upp och trösta men det ska man inte för då kan dom istället vakna och det vill man ju inte. Vi brukar iaf göra det trygga ljudet "sch sch sch" och det funkar alltid.
Vi har iaf busat på hennes rum och sjungit visor, dansat och klappat händerna. 
När älskling kom hem var maten klar. Efter maten tog vi en promenad i 1h och 30min sen när vi kom hem körde jag mag, rump och ben övningar i 30min. Det känns att alla muskler försvann i graviditeten. 
 
En annan sak som jag märkte är att Alina nu sitter helt utan stöd länge. 17/2 en dag som ska antecknas i hennes babybok.
 
Bilder från idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0