Måndag och Tisdag

Måndag
Igår tog vi det jätte lugnt hela dagen. Smällte allt som hänt under helgen och bara ösa med gos och pussar. Älskar mornarna där vi ligger i 30-60min i sängen och myser/vilar tät intill varandra. 
På dagen lekte vi i massor. Men här var Alina så himla mammig. Det gick inte gå nånstans utan henne så när Jonathan kom hem avlastade han. Det blev en väldigt tidig kväll för oss alla men innan jag sussade tog jag ett behövligt kvällsbad. 
 
Bilder från måndagen
 
Tisdag
Idag vaknade Alina kl 07:00. Vi mös i sängen 1h innan vi steg upp. Idag var Alina lite tryggare och jag kunde åtminstone tvärgå till ett annat rum utan att hon direkt skrek av oro. Hon lekte lite själv i hennes rum så jag kunde städa undan lunchen. Hon tittar ju mest vart jag var men så länge jag pratade med hon fast jag var i ett annat rum så gick det bra ett tag. Jag måste även berätta och varna henne att jag går genom att alltid säga samma replik som "Alina, jag ska bara gå och hämta en sak. Jag kommer snart". Och sen jag kommer tillbaka så säger jag alltid "Hej Alina! Nu är mamma tillbaka". Det är viktigt för att hon ska känna att hon litar på att jag alltid kommer tillbaka. 
 
Kl 14:00 gick vi och hälsade på Persson/Njeri. Alinas kompis Daylan (som bara är ca 1månad och 1v mindre) och min vän Gladys. Det var riktigt trevligt som vanligt. Hon är så rolig! Skrattar alltid gott. Hela familjen var hemma och det var trevligt att träffa alla. Daylans storebröder Jaden och Loui är så busiga och Alina älskade att se dom busa. Hon blev helt till sig. Mammas fina Alina. 
Dom bjöd även på mackor och kaffe. Då älskling slutade tittade även han förbi. Han är ju även vän med Gladys karl Magnus som även var hemma. Vi snick snacka ett tag innan vi gick hem. Alina somnade direkt i vagnen så hon fick sova ute i vagnen medan pappa skottade. Vi åt sen middag och lekte ett tag alla tre i Alinas rum. Nu sover lillhjärtat gott och jag badar. Då jag skrivit klart ska jag stiga upp och sen ska jag och Jonathan se en serie och sen god natt.
 
Bilder från dagen
Skyddar huvudet från solen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0