Måndag

Alina vaknade kl 02 och gnällde efter mat. In med flaskan och så drack hon själv i sömnen och spotta ut den när hon var klar. Så duktig. Kl 06 vaknade hon igen och då ammade jag hon sen fick hon sova med mig i sängen. Så mysigt! Utan nån extra madrass pga säkerhet, som vi haft tidigare. Det känns så skönt att hon äntligen kommit över plötslig spädbarnsrisken. Nu kan man slappna av mer och samsova med hon. Som jag längtat!
 
Kl 14:20 knakade det oväntat på dörren. Där stod Alinas gudmor som skickat sms och ringt innan men som inte kommit fram förän hon väl kom. Menmen det var iaf en kul överraskning. Vi åt lite och sedan gick vi till en lekpark. Alinas gudmor drog henne i pulkan hihi. Hon förstår ju inte riktigt innebörden eller det roliga i det än menmen hon fick iaf se naturen från en helt annat vinkel. När vi nästan var framme i lekparken möttes vi av 1 meter med snö. Det var ju bara att plumsa oss fram och samtidigt dra vagnen. Lite dum ide hihi menmen Alina fick iaf testa gunga för första gången. När vi kom hem var älskling redan hemma så vi lämnade av Nazanin (gudmor) och åkte upp till solbacken och handlade ersättning, gröt,välling och matburkar från 6månaders bebisar. Väl hemma gjorde åt vi alla köttfärssås och pasta. Gick inte hem hos Alina. Hon kräktes till och med upp maten så vi tar det försiktigt med ytterst småa smakportioner. Det är ju även ovanligt att svälja bitarna som finns i burken.
Nu på kvällen tränade jag i 1h och 30min och Jonathan fixade skotern i garaget. Alina sov så bra hela kvällen så vi båda kunde få tid till att göra det vi tycker om. Sånt är så värdefullt och energigivande!
 
Bilder från dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0