Helgen

I torsdags packade jag för fullt på dagen. När älskling kom hem skjutsade han jag och Alina till min mamma där vi umgicks med min lilla älskade mamma/alinas mormor. Vi hade jätte kul som vanligt. Hon överraskade även med lite mat. Älskling åkte till hans väns garaget då han släppt av oss för att fixa det sista på skoterpulkan och skotern. Dom lastade även skotrarna och pulkan klart på släpen. Då älskling var klar hämtade han oss och vi kramade momme hejdå och for hem och sov.








Är så besviken och arg på mig själv att jag glömde att ta mycket bilder från helgen, det var ju trots allt Alinas första äventyrsresa men några bilder och videos fick jag iaf.

Dagen efter på fredagen vaknade vi redan vi 07:30 och slängde i oss frukosten, packade det sista och hämtade vännen rickard. Senare vidare för att hämta den redan lastade släpen i rickards garages. Kl 10 rullade vi från Skellefteå mot Malå taggade och glada. När vi kom fram kastade vi in all pakning och lastade av allt från släpen, klädde oss och for direkt ut på en liten skotertrip. Premiär i pulkan och Alina tycks gilla den för hon somnade gott i den efter ett tag. Vi stannade vid en äng och körde lite skoter. Rullade sedan hem igen och efter 1-2 h ute för att äta på frasses. Efter vi ätit gick vi till Ica och handlade lite gott och lite frukost till stugan. När vi kom tillbaka till stugan spela vi kort och mös i stugan som var mycket varm och mysig. Kl 21 traskade familjen Pettersson/Johansson in och inte långt därefter kom Jonathans moster, hennes karl och dottern in i stugan och överraskade. Ingen hade en aning om att dom var i Malå. Väldigt kul överraskning eftersom att vi gärna hade velat att dom skulle följa. Det blev en tidig fredagskväll då alla var rätt så slut.

Dagen därpå, på lördagen vaknade Alina tidigt. Kl 5:30. Amma och hon somnade om. Tanken var att vi skulle äta hotelfrukost men vi skippade det och sov till kl 9. Åt frukost i stugan och åkte sedan ut med skotern. Denna gång åkte vi en lång sväng ut i skogen. Alina somnade även den här färden också. Soligt och härligt väder var det! Efter några timmar åkte vi tillbaka och lämnade Alina till farmor och plockade upp Jonathans lillebror Alexander som ville åka madrass bakom skotern. Vi svängde först förbi macken där vi köpte med oss kaffe/latte sedan ut på isen där vi alla åkte madrass bakom varandra. Jätte kul var det! Vi åkte tillbaka efter nån timma och gick och kollade på Jonathans familj som åkte i skidbacken. Efter tag så gick vi tillbaka för att vila en stund i stugan. Innan middagen gick vi med Jonathans lillasyster Natalie och åkte madrass i skidbacken när dom stängt. Jobbigt var det att gå upp men kul att åka ner igen hihi. Sedan var det dags för middag. Grillat med potatisgratäng. Bästa var den ölmarinerade köttet. För mig perfekt i smaken. Efter middagen unnade jag mig en alkoholhaltig dryck. Dom andra drack lite mer än mig. Det blev även här en tidig kväll men innan läggdags åt vi tårta och firade Natalie som blivit 8år. Lite sent men hon var nöjd ändå som gjort sin egen födelsedagstårta. 


söndagen vaknade vi tidigt och åt hotellfrukost med dom resterande. Efter frukosten gjorde vi oss klara och åkte ut på en lång färd. Jonathans kusin Maja följde med och det var mycket trevligt! Vi stannade några ggr och lekte även jag och Maja körde flera ggr. Fastnade lite men sånt är ju bara kul hihi. Efter flera timmar åkte vi hela vägen tillbaka igen och packade/städade ur stugan. Innan hemgång stannade vi på frasses allihopa och åt middag. Vägen hem gick fort för grabbarna var busiga och prilliga vilket var kul. Väl hemma lämnade vi pakningen, slängde i mig och Alina i ett upptappat bad och gick sedan direkt efter och la oss. Alina blev mycket glad då hon insåg att hon var hemma och allt var som det ska igen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0