Helgen

Fredag
I fredags tränade jag i 30 minuter på motionscykeln medan Alina lekte i bumbon bredvid. Första gången och det gick bra i 30min sen började hon gnälla pga bajs i blöjan så blev inte så värst mycke träningen men bättre än inget. Då älskling kom hem satt jag och Alina och badade. Vi gjorde mat och sen åkte vi och hälsade på min mamma. Såg att hon dekorerat så fint inför alla-hjärtansdagen. 
Efter några timmar åkte vi hem och nattade lillsnuttan. En mysig och lugn dag helt enkelt.

Lördag
Dagen började så tidigt som 07:00 för mig och Alina. Jag ammade och bytte blöja på hon sedan tog Jonathan över 08:30 och klädde hon osv. Vi åt lunch ihop och sedan gick vi ut och skottade. Jag och Alina gick även en väldigt kort promenad i hopp om att hon skulle hon skulle somna men hon ville inte. Kl 18 åkte vi till mamma som bjöd på en tre rättersmiddag för att det var alla hjärtansdag. Min bror och hans tjej var även bjudna dit. Super kul att träffa dom. Vi hade det väldigt mysigt. Pratade om bland annat spöken som är vår allas intresse hihi. En jätte trevlig och mysig allahjärtansdag blev det iaf! :D
Vi åkte hem vid 12 på natten och somnade väldigt snabbt.

Söndag
På söndagen väckte Alina mig och ville ha bröstet. Amma och sedan somnade vi om ett tag till ungefär 08:00 då älskling tog henne. Jag fick sova ut. När jag vaknade 10:00 hade dom badat tillsammans. Så mysigt! Hon tycker inte om att bada själv längre eller hon föredrar att sitta upp och bada och då måste ju någon sitta med hon i badkaret. Dom kom iaf och la sig i sängen med mig igen och vi busade med Alina som denna dag blev 6månader(igår). Kl 12 åt vi lunch ihop och sedan började vi städa. 

Kl 18:00 traskade vår främmande in. Alinas farmor, faster och farbror. Alinas mormor kom redan vid 17 och hjälpte lite med maten. Vi firade att Alina blev ett halv år. Vi hade en väldigt trevlig kväll med mycket skratt. Alina somnade nöjdare än nöjdast i sin baby korg för första gången på natten. Annars har vi alltid haft henne vid sidan av mig så hon varit nära till hands. Vår milstolpe var att hon skulle sova själv i babykorgen vid 6månader och hon sover typ bättre där än i sängen. Vi är typ överlyckliga att det än så länge gått så bra och vi får hela sängen för oss själva. En annan grej vi började med var smootie för 6månaders bebisar och hon gjorde som vanligt en grimars som hon alltid gör vid smakportioner. Hon kommer säkert älska den snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0