Tisdag

Idag steg vi upp kl 08:00. Alinas förkylning var inte längre snorig utan nu hörde man slem i halsen och hotar mycket. En för mig bättre förkylning än gårdagen och Alina var något piggare och lekfullare idag. Åt mycket bättre än gårdagen. Fick dock inte i hennes vatten och smörgåsrån så få värmde jag mjölk och gav hon små skinkbitar att själv plocka och det uppskattade hon mycket. Runt 11:30 var hon extremt trött. Hon somnade sittandes på min höft och sov ända till 14:30. Hon måste ha känt sig riktigt slut. Under tiden hon sov tvättade jag en maskin, fixa tvättstugan lite och "datarummet" på övervåningen. Då hon vakna lekte vi lite sedan började jag med middagen. Kycklingfile i currysås med ris och broccoli. Det uppskattade mina älsklingar. Det är så roligt att Alina nu kan äta det vi äter. Alltså kryddade/söta saker. Dock kommer hon inte få nått sött tills den dagen vi inte kan hålla henne borta från det.
Eftermaten lekte vi på hennes rum medan pappa rivde vardagsrums väggen. Jag tog nattningen eftersom att han håll på med väggen. 
Hon fick bada innan läggdags och jag tror inte att jag sagt det här tidigare men hon älskar verkligen att bada. Det är det bästa hon vet! Precis som mamma. Jätte kul! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0