Hur vi får vardagen att gå ihop.

Vilket teamwork vi är alltså! Jag och Jonathan. Älskar att vi fått sånn bra ordning på livet sedan Alina kom till. Jag och Jonathan har delat upp allt i vardagen. Ingen gör för mycket eller för lite.

Här kan ni får se hur vi delat upp det för att få vardagen att gå ihop utan konflikter eller bråk.

Jag städar och håller efter i sovrummet, Alinas rum, gymmet, båda toaletterna och tvättstugan. Det inkluderar i att jag ska se till att det alltid är tvättat. Allt funkar så bra!

Jonathan städar och håller efter i tvrummet, hallen, gyllestugan, matsalen och köket. Det inkluderar i att han varje kväll ska se till att disken är diskad och att bänkarna är rena. Det funkar så bra!

Vi båda föredrar dom städmoment vi har. Vi har alltså valt med omsorg. 

Angående Alina har jag morgonen(uppstigning) och han kvällarna(läggning) på vardagen. Jag lagar även mat på vardagen. På helgen kör vi tvärtom. Han stiger upp med Alina och lagar middagen. Jag tar läggningen. Det funkar så så bra!

Finaste människan på jorden. Du gör mammas så lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0