Hur en dag för oss kan se ut

Hon vaknar ungefär var tredje timme. 

Morgonen börjar med att hon flaskas ungefär kl 06.00 Sedan sover hon till 09:00 och då ammar jag henne en väldig kort stund sedan somnar vi om och sover till oftast 12:30 då jag ammar henne igen en lite längre stund sedan gör jag en helkroppsrengöring på henne och smörjer in hela kroppen med olja och klär på henne. Då vi är färdiga ammar jag henne igen och då är kl ungefär 14.00. Här ammas hon länge och somnar efter kanske 1h 30min nånting. Sedan kommer älskling hem och jag lägger ner henne i hennes spjällsäng i cooconababy och sätter på speldosan så om hon vaknar kan hon titta och lyssna på den. Det brukar funka siochsådär. Hon vaknar ganska fort igen och jonte får trösta och jag böka på lite i huset. Efter maten ungefär kl 18.00 ammar jag igen och sedan resten av kvällen brukar hon vara rätt så gnällig. Vill bara ligga i famn och ammas nästan var 20minut så vi spenderar oftast kvällarna i soffan till någon serie. Kl 23.00 ammar jag en sista gång innan vi lägger oss i sängen. Vi blir klara ungefär 00:30 och då plockar vi ihop och förflyttar oss till sängen. Lägger hon i babynestet i rottingsängen men alltid är hon mer hungrig så då ger vi henne 50 till 80ml ersättning och då brukar hon va nöjd och somna. Nu är kl ungefär 02.00 och jag är ganska pigg. Passar på att sitta lite på mobilen och somnar inte till förrän 03.00. Sover till 06.00 då hon vaknar igen och då börjar vi om igen ungefär samma visa.

Min sömn är inte som förrut men det får man ta. Hon är värd all tid man lägger på henne. När vi åker iväg nånstans så stör det våran rutin och vi blir tvugna att ge henne ersättning istället för bröst för jag ammar henne så länge just nu att det inte känns snällt att sitta med bröst i lite mer än 1h. Hos min mamma spelar det ingen roll. Då ammar jag som vanligt, därför är det lätt att fara till henne om vi är sällskapssjuka.
Som ni säkert förstår så går nästan hela min dag till att amma och jag hoppas att hon kommer äta fortare då hon blir äldre. Anledningen till ersättning på natten beror på att hon snabbare dricker från flaska och håller sig längre mätt vilket gör att jag får sova lite mer(3h). På dagen hinner jag aldrig städa för hon kräver bröst eller närhet nästan hela tiden från mig men ju äldre hon blir ju lättare tror jag att vi får det. 

Bilder från olika tillfällen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0