Mjölkstockning

På lördag kl 6 på morgonen då jag skulle väcka lilla älsklingen så kände jag hur det spände och gjorde ont i högra bröstet. Jag googlade och kom fram till att det var mjölkstockning. Fy va ont det gjorde. Hela bröstet var öm och hård. Vi sov ju hos mamma den natten så mamma sa att jag skulle använda hennes värmekudde och hålla den mot bröstet. Det hjälpte litegrann men smärtan gjorde så ont så jag ställde mig i duschen och det hjälpte mer tills jag hoppa ur duschen. Då kom det tillbaka. Mamma har så kallt i sin lägenhet så det kan även vara det, plus att Alina drack lite som gjorde att jag fick mjölkstockning. Under tiden Alina varit sjuk så har hon druckit väldigt lite och somnat hela tiden vid bröstet så det är inte så konstigt att det orsakade det. Nu har jag iaf beställt hem en elektrisk bröstpump som kommer rädda mig. Inte bara från mjölkstockning utan jag sparar även en massa tid och kraft. Jag har sedan tidigare en manuell bröstpump och det är så himla jobbigt att pumpa med den. Det går trögt, det kommer väldigt lite och den låter väldigt mycket. Dagen jag fick mjölkstockning satt jag hela dagen och pumpade. Usch det tog verkligen på psyket. Jag grät så mycket, främst pga smärtan med även för att Alina inte kunde suga bort smärtan för att hon somna hela tiden. Nä det där vill jag aldrig uppleva igen. Som tur var varade mjölkstockningen i bara 1 dag. 
Elektriska bröstpumpen kommer göra så att jag även kan frysa in en massa!

Jag ska testa den nu, återkommer med resultat:)
Update: Den var grym! Det gick snabbt, det var enkelt och jag hinner med minst en uppsättning innan dagens slut. Ett av mina bästa köp, helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0