Lugn tisdag med bvc besök

Idag har vi bara tagit det lugnt eftersom att Alina är förkyld. Vi hade tid hos bvc på morgonen så vi gick dit och där gjorde barnskötaren en vanlig rutin kontroll och Alina hade gått upp 150g och jag blev så lycklig. Nu väger lillhjärtat 3890g. Har oroat mig att min bröstmjölk inte täcker hennes behov eftersom att hon gick upp så lite förra veckan men nu vet jag att den gör det. Jag har bytt teknik och kör nu ett bröst per gång för att hon ska hinna komma till den tjocka mjölken. Det går jätte bra och hon håller sig mätt efteråt. På bvc gjorde även barnläkaren sin rutin kontroll. Kolla reflex, ögonen, pulsen, hjärtat, lungorna osv. Allting lät och såg bra ut. Hon grät litegrann när barnläkaren undersökte hon men lugnade snabbt ner sig som tur var. 
Resten av dagen har vi i princip bara myst i sängen. Vi alla tre är väldigt hängiga och känner oss mer eller mindre förkylda. Alina har tränat sin nacke litegrann men hon blir så tjurig när hon inte kommer någon vart eller får upp sitt huvud. Vi tycker att hon är väldigt stark för sin ålder. Den här gången så lyckades hon vända sitt huvud och röra sig mot sidan i typ 60 grader. Vår duktiga tjej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0