Att dela med sig av sitt barn till andra

Något jag bestämde mig för innan jag blev gravid var att jag inte skulle vara egennyttig om Alina. Jag tycker det är väldigt många mammor som tyvärr är det. Jag förstår inte varför. Bäbisar/små barn är ju det finaste och sötaste vi har på denna jord och jag tycker det är viktigt att dela med sig av det. Jag låter dom som vill få bära, lukta, pussa och gosa med Alina. Ibland kanske man inte vågar fråga om man får hålla så jag brukar alltid erbjuda om dom vill så att dom vet att det är okej för mig. Jag vet själv hur frustrerande det är att se en bäbis och inte få hålla den, iaf om man är som mig och älskar barn. När någon håller Alina så brukar jag låta dom vara. Jag står inte och inspekterar hur dom håller Alina eller vad dom gör med henne för jag kan tänka mig att det kan vara ganska jobbigt och nervöst för personen som håller henne. Sen är det även viktigt att Alina får hållas av andra än hennes föräldrar för det kommer göra att hon skapar mer tillit för andra människor och kommer göra henne mer glad och social. 

Pluttisnuttan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0