Bvc

Idag hade vi tid hos bvc för rutin kontroll av Alina. Hon vägde 3700 g vilket innebär att hon gått upp ungefär 300 g på en vecka och det är mycket. Våran lilla tjockis. Hon var fortfarande 52 cm. 

Den här gången var jag själv med Alina. Vi promenerade dit i solen. Hon sover så himla gott i vagnen så jag tror att vi ska börja gå ut och gå varje kväll innan läggdags för då kanske hon sover godare och somnar innan kl 00.00. Vi får testa det ikväll.
På bvc tog jag upp om amningen och ersättningen. (Alina drack två ggr i natt 120 ml ersättning!). Barnskötaren rekomenderade att vi skulle göra om våran rutin. Amma som vanligt på dagen men endast 30 min per gång var 3 h och endaste ge henne ersättning som tillskott efter sista amningen vilket blir vid 23.00 på kvällen. Hon tror då att Alina kommer sova längre men vi känner ju henne och vet att hon inte gör det. Hon tycker inte att vi ska ge Alina mer ersättning under natten för att hon inte ska vänja sig vid att äta på natten. Det är inte så konstigt att hon gått upp så mycket med tanken på hur vi skämt bort henne..:)
Vi ska nu testa att köra på det barnskötaren tipsa om så får vi se hur det går. Jag har en stark känsla av att Alina kommer gråta massor på kvällen och natten för att hon vant sig vid att äta mycket då. 

Promenaden hem från bvc med lillhjärtat i vagnen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0