Besvärlig mage

Alina har fortfarande magont/magknip. Det är så himla jobbigt att se hon skrika sig illröd i ansiktet. Man känner sig så maktlös och ledsen när man inte kan trösta. Hela gårdagen hade hon ont så det var tur att Jonathan var hemma så vi kunde byta av men idag är jag själv. I natt vaknade hon två ggr. Nattskiftet får jag ta då Jonathan jobbar på morgonen. Hon kunde inte ligga själv i sitt babyneste utan somnade bara när hon fick ligga på min mage, så vi sov så där till kl 5 då hon vaknade igen. Alltså ca 3h sov vi så där. Jag tycker egentligen inte om att sova med henne så där för det finns alltid en risk med det men hon älskar verkligen att sova hud mot hud och min energi var slut för att försöka med annat.
Kl 5 iaf så vaknade hon igen och jag ammade och la henne sedan i nestet men hon sov så oroligt. Vaknade varje gång nappen åkte ut och skrek nästan hela tiden så tillslut gav jag upp och ammade hon igen och till min förvåning så somna hon i bavynestet och sover fortfarande. Tackar gudarna för att hon somna själv och sover fortfarande så jag haft tid till att sova, äta och städa och det bästa med allt är att Jonathan snart kommer hem. Det underlättar verkligen att vara två. Alla ensamstående ska ha en stor medalj! Ni gör verkligen ett fantastiskt jobb!
Jag hoppas att denna jobbiga period för henne snart är över. 

Så här kan det se ut när vi hjälper henne att få ut gaserna/trycket i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0