En mindre bra dag

Innan läggdags igår så badade jag Alina sen amma jag hon och sen somna hon 02:20. Själv låg jag som vanligt pigg. Hon sov till 05:30 typ och då amma jag hon men hon blev aldrig riktigt mätt. Varje gång hon somna under amningen så la jag ner hon men hon vakna och skrek direkt hon nudda madrassen. Hungerskriket. Alltså hon var hungrig hela morgonen för jag höll på så ända till kl 10. Var helt slut. Efter kl 10 somna hon en timme typ och var hungrig igen. Förstår inte varför hon inte blir mätt. Det tär så mycket på psyket. Det var inte förrän efter kl 12 vi somna på riktigt och sov till kl 14:30. Så hela dagen har hon sovit oroligt men läste på googla att under åldern 7~8 veckor så kommer dom in i en tillväxtperiod och då skriker dom mycket så måste vara det. Försöker tänka att det bara är tillfälligt och att det blir bättre ju äldre hon blir. Som mamma får man nån slags superkraft. Man orkar mer än man själv kunnat ana.
Jag var verkligen inte pigg då älskling kom hem. Jag lagade mat sen sov vi alla från kl 17~19:00. Så ungefär 4h sömn idag. Tanken är att jag ska vända tillbaka dygnet nu ikväll nu när hon sover på natten så med lite sömn kommer jag nog somma kl 23:00 hoppas jag. 

Nybadad Alina igår som var redo för att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0