Julklappar

Jag och Jonathan kommer självklart skämma bort våran flicka på julafton. Hon är våran diamant och så länge hon inte förstår att hon får saker av oss så kommer vi ge henne allt hon förtjänar och behöver. När hon börjar bli större, vid tex 3års åldern ska vi vara mycket tydliga med att hon inte får allt hon pekar på utan hjälper hon till att plocka bort leksaker i sitt rum och är snäll lönar det sig. Vi vill att hon ska förstå värdet med pengar, att arbete är pengar. Det blir nog bra:).

Jag har nu skrivit en julklappslista på vad som behövs till Alina.  
Vi har bestämt att Jonathan får köpa en del och jag en annan. Alltså att vi handlar på varsitt håll även fast vi vet vad den andra ska köpa så vet vi ju inte hur det ser ut. Sen på julafton får han öppna dom jag köpt hos sin familj och jag får öppna det han köpt till Alina hemma hos mig. Det känns annars så tråkigt att handla, slå in och veta exakt vad som gömmer sig bakom papperet eftersom att Alina inte kan öppna sina paket själv. 

Åh vad vi älskar dig! Du är vårt allt!
Detta ska Jonathan köpa
Leksaker
Fotoalbum
Kläder
Pulka
Filt

Detta ska jag köpa
Leksaker
Kläder
Skor och mössa
Barnböcker
Lekbåge/babygym

Detta ska vi köpa/välja tillsammans
Köksstol till Alina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0