En bra natt och dag!

Förra natten sov Alina så himla bra! Jag amma hon kl 12 på natten, busa och myste med hon, sen somna hon i min famn kl 01:30 då la jag över hon på sin madrass på sidan för jag har upptäckt att hon sover bäst så. Hon sov iaf till 05:30 och då var jag fortfarande vaken. Jag har ju vänt på dygnet för att hon alltid annars varit klarvaken på nätterna. Hur som så amma jag hon då, bytte blöja och la ner hon på madrassen igen kl 07 och då slockna hon själv med nappen i mun. Denna gång sov hon till kl 11:30 typ. Amma osv sen sov hon till älskling sluta jobba, alltså 15:30. Kände mig så utvilad och på jätte bra humör. Då älskling kom hem passade vi på att städa och då fick lillhjärtat ligga i vagnen inomhus och titta och lyssna på olika melodier från sängmobilen. Den fick hänga på vagnen. Snacka om att lösa en situation på ett bra sätt. Sen resten av dagen har hon sovit, ammat och repeat. Hon har varit riktigt slut idag. Hon tog nog igen från gårdagen. Dom tvärisarna hon har varit vaken så har hon varit ovanligt lugn och inte skrikt nått. En annan rolig sak som har hänt idag är att Alina skrattade för första gången. Då mamma försökte få henne att le så lät det som att hon små skratta. Det lät jätte gulligt. Hon är så himla fin Alina. Man märker att hon vill att man ska busa med hon för hon ler hela tiden när man pratar med hon. Jag vill att hon ska vara ett glatt barn som har nära till skratt så den energin som jag lagt på att lee och busa mycket med hon har visat resultat. 

Mysproppen som ligger tyst i vagnen medan mamma och pappa städar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0