Dagliga rutiner

Nu har vi satt rutiner till Alina och vi började med dom igår. Anledning är pga att hon sover så oroligt och för att vissa dagar hinner vi inte lägga henne på golvet för lek och övning pga att vi prioriterar hennes sömn. Än så länge verkar rutinerna fungera bra. Hon sov faktiskt 7h i streck inatt. Från kl 02- 09. Gissa vem som var utvilad idag? Joo, vi :). Rekord! Som längst har hon annars sovit 5h. 
Vi utgår ju självklart rutinerna efter hennes behov eftersom att det fortfarande kan se annars ut från dag till dag. Men vi känner att detta är det bästa vi kan göra för henne just. Detta är inget strikt utan bara ett test för att se om det hjälper.

Så här ser hennes rutin ut. Jag vet ungefär hur hon vaknar så därför skrivar jag från "den tiden till den" för att hon brukar vakna nån gång då. Inte alltid men oftast. Och blöjan byter vi självklart direkt hon bajsar.

06~07.00 Blöjbyte, amma, säng
10~11.00 Amma, säng
13~14.00 Kroppsrengöring/klädbyte, amma  sova i vagn ute eller promenad.
16~17 Amma, lek på golvet, vagga, sova i vagn inne.
19~20 Blöjbyte, amma, sova i famn
22~23 Klädbyte, amma, vagga/sång, säng
01~02 Amma, säng
02~06 (Om hon skulle vakna här emellan så tröstar jag tills hon somnar). Detta gör jag för att hon ska minska på ätandet på natten för att i äldre ålder sluta helt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0