Igår och idag

Igår kom (eller förrgår eftersom att klockan är över tolv) så kom mina syskon barn till skellefteå för att spendera deras höstlov här. Så kul! Har saknat dom så! Känns så bra för nu har jag mer energi för att busa med mina små troll. Och dom har ju fått träffa Alina för första gången. Helt uppspelta och glada att se lillkusinen. 
När dom kom så var hela familjen samlade och åt en god middag som älskade mamma lagat och även en tårta för att lillemannen Malcolm fyllt 4 år. 

Idag kl 10:15 hade vi tid hos bvc. Vi har upplevt att Alina gått ner i vikt för att hon ätit jätte dåligt i veckan så när vi kom dit så pratade vi om det och massa annat. Alina hade iaf inte gått ner i vikt. Hon följer sin kurva så fint. Precis som i magen. Nu väger hon 4870 gram, har en huvudkrets på 38,4cm och är 58cm lång. 

Senare under dagen gick jag med vagnen till mamma där syskonbarnen var. Hann leka litegrann med dom tills Alina vägra sova och vart övertrött. Mamma tog hon på ryggen, som dom gör i hennes land och till min förvåning så somna Alina tillslut men sen vakna hon direkt vi la ner hon i vagnen igen. Hon har börjat bli ljudkänslig. Hon som har kunnat sova till hög musik kan inte längre sova om man pratar högt. 
Då stora älsklingen sluta åkte vi upp till solbacken och köpte skor. Ett par höst skor var och ett par skoterskor till mig. Vi gick även in på nya leksaksaffären Lekia och köpte med oss fyra presenter till fyra syskonbarn som nyss fyllt år och även till dom som fyller snart år. Alla Alinas kusiner fyller tät in på varandra.
Jag älskar att Lekia öppnat här i stan! Min favorit butik helt klart. 
Till middag var vi lata och köpte med oss mat hem från max. 
När vi kom hem badade Jonathan och Alina. Jag avstod pga stygnen i handen. Snart kan vi bada alla tre igen. På måndag åker stygnen bort!
Nu sover båda mina älsklingar och det borde även jag göra så jag orkar med allt imorgon.
God natt!

Dagens stimuli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0