Alinas senaste utveckling

Nu har det hänt lite med Alinas utveckling sen sist. Hon har upptäkt sina händer och att hon kan röra på dom, så för tre dagar sedan har hon börjat ta i mitt hår och när jag ska lägga ner hon så märker jag varje gång att hon slitit av lite av mitt hår för hon har hårstrån i handen. Fötterna börjar hon även upptäcka att hon har för hon tittar på dom när hon rör på dom.
Nu jollrar hon ibland mycket och flera början på skratt kom igår. Så gulligt! Längtar tills hon skrattar helt. Hon ler jätte mycket när hon får stå på sina ben men hon är fortfarande mycket svag i dom. Att sitta i knät kan hon snart men vi ska sluta med det för vi vill inte att hon ska sitta för än hon själv lärt sig sitta för annars kan hon hoppa över krypandet och rumpa sig framåt istället. 
Hon sover ganska lätt igen. Vagnen är det säkraste kortet men att somna själv kan hon även men bara om mamma ligger huvud mot huvud med henne, så hon hör mina andetag.
Brukar pussa hon på kinden hela tiden ibland också och det blir hon även sömnig av. 
Nu rör hon mycket på munnen, tungan och ögonbrynen. Gör grimaser som är så gulliga.
Hon kan alldelens snart vända sig på golvet. Det är väldigt nära nu men på sängen går det väldigt fort från mage till rygg.
Hålla upp huvudet är hon väldigt duktig på. Det gör hon utan problem. Hon kan snart även greppa leksaker. Hon börjar öppna handen och nå leksaken så det jag gör nu är att uppmuntra till att greppa leksaken genom att visa henne den och vänta till hon öppnat handen och då stoppar jag leksaken i handen på hon och hon får greppa själv. Hon lyckades typ varje gpng jag gjorde det igår. Så kul att se att allt jag övat med hon börjar visa resultat.

En negativ sak är att hon bokstavligt hatar ett bröst. Hon har favoriserat det mjölkfyllda bröstet och vägrar nästan att ta det vänstra. Det är skrik, vända bort huvudet och putta bort sig själv med händerna. Det är en utmaning varje gång. Jag får tvinga henne att suga. Igår blev det värsta möjliga senarium. Lite sömn och hungrig. Det slutade med att jag gav flaska trots att jag bestämt mig strängt för att inte ge henne det mer. Men det verkar inte ha påverkat hennes sugteknik på bröstet.
Hon blev iaf nöjd och sov ganska länge inne hos mormor. Vi har bott hos mamma/mormor i två dagar. Skönt med hjälp på natten. Mamma är så duktig på söva henne. Alina är verkligen jätte trygg i hennes famn och somnar djupt direkt. Det måste ju vara självförtroendet hon känner av. Hon har ju erfarenheter. Både barn och barnbarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0