Söndag

Imorse var både jag och Jonathan jätte trötta men steg ändå upp för att få in Alinas rutin till en vana. Hon hade nog sovit jätte gott för imorse var hon jätte busig så jag busade tillbaka och helt plötsligt började hon skratta tydligt varje gång jag gjorde nått roligt. Vårat hjärta höll på att smälta. 
Sen imorse har det gått att få henne att skratta hela tiden. Så himla roligt och mysigt! Kommer aldrig glömma denna dag. Dagen hon för första gången skratta. 
Hon är med på ett helt nytt sätt nu. Ser mycket bättre. Tvn har blivit en hit. Hon kan verkligen inte slita sina ögon från den. Lägger vi hon på lekmattan i tvrummet för att leka med lekbågen så leder det nästan alltid till att hon tittar på tvn istället. Sötpropp.
Hon har börjat förstå syftet med lekbågen litegreann. Tex att då man rör på bollen så låter det, så nu hör man hur det plingar jämt när hon ligger där. Då vi köpte den så låg hon mest och titta på den. Hon kunde sprattla till ibland och råka röra nån leksak. Det är väl på det sättet hon lärt sig hur den funkar. Alltså helt själv. Himla praktiskt att kunna lägga ner hon och hon underhåller sig själv i ca 30-60 min. Det hände inte förrut.
Vid lunch åkte vi till stan och köpte hem ljusslingor. Två ute och en inne. Sen även annat smått och gott.
Nu är det lugnt och tyst här hemma. Vi alla är så trötta. Älskling har satt upp belysningen och jag har lekt med Alina, ammat, sövt hon och pyntat lite i huset. Jag hann även med en power nap i ca 30min innan det var dags för middag. Nu får sig älskling en power nap också och även Alina sover därför passar jag på att blogga. Det blir nog en tidig kväll ikväll. Direkt Alina somnar för natten så kommer nog även vi slumra till. 

Alina lekandes vid lekbågen idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0