Mysfredag

Idag har vi haft en sånn mysig familjedag trost ca 3h sömn för mig. Jag och Alina vaknade kl 6:00, amma och försökte få hon att sova men hon vägra så kl 09:30 steg vi upp och gjorde morgon. Hon vägra att sova i åkpåsen på soffan. Det är bara vagnen och coconababy som duger så tillslut så gav jag upp och hämtade vagnen och där somnade hon från 14 - 17:30 så då passade jag och älskling när han kom hem från jobbet att sova.

Då vi vilat en stund gjorde jag en middag av lax och potatis och sen satte vi upp julgranen tillsammans. Jag vet att det är tidigt men vi kunde inte hålla oss för igår for vi till solbacken och handlade en helt ny gran med alla tillbehör och vi orkade inte ställa bort den så den fick åka upp. Hur mysigt som helst! 


Vi köpte ju en lekbåge till Alina igår och hon älskar den!! Många stunder idag har hon fått leka med den. Hon blir så fascinerad att det låter när jag rör på dom. 
Vi föredrog en lekbåge framför ett babygym av anledningarna 1. Vi har redan en lekmatta 2. Det är tråkiga leksaker som är mjuka och låter inte. 3. En lekbåge är lätt att förflytta och tar lite plats.

Nu i ikväll har vi gjort dom lite i huset. Satt upp nya saker vi köpt, städat, tvättat, sätt idol och lagt upp godis, chips och chilinötter i en skål. 

Kl 23:00 nattade jag Alina. Blev en timma senare menmen. Vi har ju bestämt sedan två dagar tillbaka att vi ska börja sjunga och läsa för hon vid läggdags så idag valde jag boken och nattvisor. Jag och Alina satte oss på puffen i hennes rum, tände nattlampan och läste två böcker. Hon verkade uppskatta det för hon tittade nyfiket på alla figurer i boken. Då vi läst klart förflyttades vi till vårt sovrum där jag vaggade och sjöng för hon och hon somnade då. Våran fina prinsessa, vad vi älskar dig! 

Idag fick hon ha ett par jeans i stl 62. Dock lite stort i midjan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0