Lugn och mysig dag

Idag tog jag och Alina sovmorgon för att hon vakna flera gånger i natt. Vi har bestämt nu tillsammans att Jonathan ska trösta och söva hon en gång under natten (resten tar jag om hon vaknar mer) för då godkänner jag att han går och lägger sig tidigare än vanligt. På så sätt hjälper det mig att orka vakna tidigare än jag brukar göra pga sömnlösa nätter och då får Alina in i rutin att det är morgon kl 09:00 som jag nu tänkt stiga upp på.
Det kommer bli hur bra som helst om detta funkar!

Idag har vi iaf bara varit hemma och myst på. Jag lagade goda biffar i sötsursås med ris medan mina älsklingar låg och busa i tvrummet på lekmattan. Efter ett tag kommer Jonathan och hämtar mig och vill visa en sak så jag följer han och fick se världens finaste lilla prinsessa ligga och sova på lekmattan. Han lyckades tydligen få henne att sova helt själv utan skrik eller att vagga hon. Det märks verkligen nu att hon börjar bli stor. Och det märks även att hon är ute ur utvecklingsfasen nu för nu är hon sig själv igen. Mammas pluttis!
Senare under kvällen tog vi en kvälls promenad och mötte bröderna som vi följde på ica och tillbaka. En riktigt mysig promenad och prat om allt mellan himmel och jord. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0