Lördagsbesök och Jonathans sömnproblem

Vi hade besök här i lördags. Några vänner kom över, även Alinas faster Janina med kusin Nicolin och extra kusinen My. Vi bjöd på lite hemma gjord vaniljmousse med blåbär och hallon. Efter lite mys tog vi en promenad till Jonathans kompis garaget och tillbaka hem igen. När vi kom hem spela vi kort, åt chips och såg trailers år 2016. Runt 12 avrunda vi för att lägga Alina som vägra sova. Jonathan tog för första gången natten och det tackar jag för, för jag fick sova hela natten på jag vet inte hur länge. För första gången orkade han vara vaken hela natten annars har det alltid slutat med att han inte vaknar av att Alina skriker så jag har tagit över. Så nu har älskling bokat tid hos vårdcentralen för att kolla vad som är fel på han. 
Vi ska ju båda hjälpas åt med Alina men sedan hon kom har jag varit den som gjort mest. Från att han kommer hem från jobbet till att han går och lägger sig är han så trött att han somnar hela tiden. För någon dag sedan sa han att han höll på somna ståendes när han sövde Alina. Direkt han inte gör nått somnar han och är extremt svår väckt. Det tär på mig att göra allt och när jag ber om hjälp måste jag skrika och skaka på han för att han ska vakna. Och nu pratar jag alltså inte om natten utan på dagen då han somnar. På fredag ska dom ta massa prover på han och nästa vecka får han träffa en läkare. Så skönt att han äntligen tagit detta på allvar nu.

Alina och faster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0