Hur jag mår just nu i min graviditet

Åh, va arg jag är på mig själv för att jag uppdaterat så dåligt på sistone. Jag får dåligt samvete pga att jag vill få ner iprincip allt som har med den här graviditeten att göra för jag vill ju kunna läsa och minnas då jag inte längre är gravid. Nä nu lovar jag att jag ska bli bättre på att uppdatera!
 
Jag ska sammanfatta lite hur jag mår just nu. 
Min mage har blivit större, fylligare och så spänd att det känns ibland som att den snart ska spricka. Halsbrännan kommer mycket mer sällan nu, fick senast igår kväll men innan det var det kanske två veckor sedan. Jag börjar känna mig extremt tung nu..jag orkar inte böja mig ner och ta upp saker jag tappar på golvet. Ska jag ta på mig mina skor så sitter jag på en pall. Ska jag hålla på med någonting måste jag sitta ner, jag kan inte stå längre än 5 minuter helt still innan benen ger vika. Lillan sparkar på för fullt fortfarande men det känns tydligt att det knappt finns plats för henne därinne. Hon ligger fortfarande med huvudet neråt (känner det pga hickan) och det gör att sparkarna upp mot revbenet känns rejält. Ibland känns det som att hon kommer bryta dom.
 
Det bästa som finns just nu är att ligga i sängen och titta på magen när hon busar runt. Man ser en fot hit och en annan dit. Hon får mig att bli så lycklig redan nu. Jag kan sitta och bara skratta åt henne roliga rörelser inne i magen som syns utan på. Jag kan absolut inte ligga på rygg, det är inte aktuellt för varken mig eller bäbisen. Det känns inte bra och jag vet att det även inte känns bra för bäbisen. Det blir att pendla mellan sidorna hela natten för efter ett tag får jag inge blod i benet jag ligger på så ni kan nog förstå att min sömnkvalite inte är sådär jätte bra. Jag byter mycket ställningar och magen är väldigt mycket ivägen för en skön sovställning. Jag känner mig annars väldigt pigg bortsätt från att jag just nu ligger i en stor förkylning men det sägs ju öka barnets immunförsvar så någonting bra kommer ut av detta. 
 
Hon är som mest aktiv på kvällen, efter 12 men även på morgonen. Annars så känner jag rörelser lite då och då. Jag är väldigt noga med att notera i huvuet om hon rört sig mycket eller lite under dagen. Nu är det inte bara vaderna som är vätske fyllde utan nu börjar även fingrarna och fötterna bli knubbiga. Det har kommit mer bristningarna på sidan av bäcknet och på insida lår men det gör mig faktiskt ingenting längre. Det ända jag önskar är ett friskt och helt barn och även att förlossningen kommer gå bra. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0