Graviditetsdiabetes

Idag hade jag yttligare en tid hos vårdcentralen men den här gången kolla barnmorskan om jag hade graviditetsdiabetes, främst pga att min mamma hade det och det är ärfligt. Jag fick som order att fasta från och med 20.00 igår och inte dricka vatten efter 24.00 i natt. Jag skulle alltså vara ganska tom i magen. Att vara utan mat var inga problem men att inte få dricka var jobbigt för man är så törstig nu när man är gravid.
 
När jag kom dit så börja hon med att sticka mig i långfingret och kolla mitt dåvarande blodsocker. Det låg på 4, nånting. Därefter fick jag dricka en förbannat äcklig dryck som var så söt att jag höll på att spy. Jag fick ett eget rum som jag då skulle spendera 2h i. Det var så himla tråkigt. Jag passade på att plugga för att jag hade prov på eftermiddagen. Jag la mig i sängen som var så hård att jag kommer drömma mardrömmar om den. Jag kunde inte fokusera på plugget för att sängen var så obekväm och ingen ställning var nog bekväm så jag la i från mig boken och låg och vred mig i sängen tills jag hittade en ställning som det gick somna i så jag sova i typ 1h och 20 min men vaknade till några gånger. Kl 10.00 kom hon och hämtade mig och stack mig igen för att se hur jag reagerat på drycken. Jag låg på 5,4 och det räknas som bra så det betydde alltså att jag inte har graviditetsdiabetes. Vilken lättnad! Jag hatar nålar, sprutor och allt som hör till. Vet inte hur jag hade klarat mig att sticka mig vid varje måltid och hålla koll på mitt blodsocker ständigt OCH värst av allt..inte få äta godis haha!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0