Akuten i lördags..

I lördags åkte jag och Jonathan upp till akuten pga att jag inte hade känt fosterrörelser på hela dagen. Vi hade hållt igång hela dagen. Varit i stan överallt, hit och dit och direkt vi kom hem började vi tapetsera lillans rum så jag hade som aldrig suttit ner och tagit det lugnt vilket resulterade i att jag aldrig känt efter om bäbisen rört på sig. Det var inte förän på kvällen jag kom på mig att jag inte känt nått så vi avsluta tapetseringen och jag la mig ner i soffan och buffra på magen för att väcka lillhjärtat. Inga sparkar eller rörelser. Vi lyste till och med med ficklampa på magen för att det sägs att bäbisen brukar vända på sig för att dom är ljuskänsliga men fortfarande inga rörelser så tillslut beslutade vi att åka in kl 12 på lördag natt. När vi kom dit så förklarade jag vad som hänt och hon sa att det förmodligen berodde på att vi hållt igång så mycket. Vi fick ett eget rum och jag fick lägga mig på sängen för att bara ta det lugnt och känna efter innan hon skulle skicka vidare mig till gyn. Hon lämnade oss i ungefär 10 minuter så jag skulle få vila sedan kom hon tillbaka och just då hon kom kände jag värsta karate sparken. Vår pluttis levde! Hon frågade om jag känt nått så jag berättade att den alldelens just sparkat så hon gick ut igen och ringde till gyn och berättade. Hon kom tillbaka och då hade pluttisen sparkat flera gånger och var väldigt aktiv. Ni förstår inte våran lättnad, jag kunde inte sluta le. Sjuksköterskan berättade lite tips om vad jag skulle göra om detta skulle hända igen. 
 
  • Drick iskallt vatten
  • Ät glass
  • Ligg på vänster sida

Om jag fortfarande inte känner nått så skulle jag åka in fast då får vi gå in via förlossningsidan för att jag är så pass långt gången. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0