Träna som gravid

Jag har fått gratis badkort på alla badhus så jag ska försöka komma iväg och simma nån gång.
1h prommenad varannan dag hade jag tänkt börja med  till veckan och dom andra dagarna på motionscykeln.
 
20-30Min träningsövningar varje dag. Främst ryggen!
 
Det är viktigt att man tar det försiktigt och lyssnar på sin kropp eftersom att den redan är överbelastad.
 
Varför jag plötsligt vill träna beror främst pga att jag är rädd att min kropp inte kommer orka förlossningen i dags läget. Så det är som ett sätt att förbereda kroppen för förlossningen och även för att jag vill slippa gå med en massa överflödig fett på kroppen efter graviditeten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0